Etkinliğin Amacı:
Günümüz eğitim anlayışında “öğretmen” bilgiyi organize eden ve öğrencilerin mevcut ön bilgilerini kullanmalarını sağlayan, öğrenci- öğrenci etkileşimine ve öğrenci- öğretmen etkileşimine önem veren ve bu doğrultuda uygulamalar/etkinlikler yapan kişi olmalıdır. Öğretmen, öğrencilerin bilgilerini yapılandırmalarını sağlamalıdır. Öğretmenler, öğrencilerinin yaparak ve yaşayarak öğrenmelerine fırsat vermelidir. Bu bakımdan öğretmenlerin alternatif öğretim yöntem ve tekniklerini bilme ve kullanma, öğrenme hedeflerine uygun yöntem ve teknikleri belirleme ve seçme hususunda bilgi ve becerilere sahip olmaları beklenmektedir.
Bireyler, öğrenme hızı, istek ve motivasyonları bakımından birbirlerinden farklılık göstermektedirler. Öğrencilerin öğrenmeye yönelik istek ve motivasyonlarını arttıracak yöntem ve yaklaşımların kullanılması ile birbirinden farklılık gösteren bireylere ulaşma imkânı doğacaktır. Bu nedenle bu proje kapsamında gerçekleştirilecek yenilikçi yaklaşımlara dayalı etkinliklerle fen bilgisi öğretmen adaylarının, öğrencilerini aktif kılacak, öğrenme isteklerini arttıracak öğrenme-öğretme yaklaşımları hakkında bilgi ve beceriler kazanmaları hedeflenmektedir.
Projede, yenilikçi yaklaşımlara dayalı çeşitli yöntem ve teknikler ile etkinlikler yapılacaktır. Bu yöntem ve tekniklerin kullanıldığı etkinlikler ile öğretmen adaylarının çeşitli fen konularındaki bilgi ve becerileri geliştirilecektir. Proje katılımcıları bu etkinlikleri uygulamalı olarak gerçekleştireceklerdir. Aktif katılım yoluyla, yaparak yaşayarak deneyimlenen yöntem ve teknikler ile anlamlı öğrenmeler gerçekleşecektir. 2018-2019 eğitim ve öğretim yılından itibaren uygulanmaya başlanan öğretmenlik lisans programlarındaki dersler dikkate alındığında; programdaki öğretmenlik meslek bilgisi derslerinin ders saatlerinde azaltmalar yapıldığı ve proje katılımcılarının da yeni programa tabi olan öğretmen adaylarının olacağı düşünüldüğünde katılımcıların farklı yöntemlere ait etkinlikleri deneyimlemeleri onlar için yararlı olacaktır.
Öğretmen adaylarının proje sürecinde kazanacakları bilgi ve beceriler, etkinliklerin süresince ve ayrıca her günün sonunda uygulanacak olan aktif öğrenme uygulamaları ile pekiştirilecek ve neler öğrenildiğinin değerlendirilmesi yapılacaktır.
Proje kapsamında 15’er kişiden oluşan 2 paralel
oturumda toplam 30 fen bilgisi öğretmenliği 3. Sınıf ve 4. sınıfta öğrenim
gören öğretmen adayları eğitimlere katılacaktır. Katılımcı seçiminde daha önce
benzer herhangi bir projeye katılmayan, akademik başarı notu ortalamalarıyla
öne çıkmış ve Türkiye’nin farklı üniversitelerinde öğrenim gören öğretmen
adaylarının seçimine öncelik verilecektir. Ayrıca kız ve erkek öğrenci
dağılımının birbirine yakın sayılarda olmasına dikkat edilecektir. Seçilecek proje
katılımcılarından asil listede yer alan adayların projeye katılamama ihtimaline
yönelik olarak başvuran adaylar arasından 5, yedek aday seçilecektir. Asil ve
yedek katılımcılar proje web sayfasında (https://fenegitimindeyeniyaklasimlar.blogspot.com) ve projenin facebook sayfası (https://www.facebook.com/groups/yeniyaklasimlar)
üzerinden duyurulacak ve ayrıca kendilerine e-mail yolu ile ulaşılarak projeye
katılım onayları alınacaktır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder